Világjárás Retrospektív

4 eszement hónap eseményei Törökországban, Iránban, Indiában és Nepálban. A fene se tudja, hogy éltem túl, de ha már így alakult, utólag megírom, hátha érdekel valakit :) Alant a térképen láthatóak a meglátogatott települések. Ha kíváncsi vagy valamelyikre, commentezz, és arról írok legközelebb! A blog minden héten szerdáig frissül!

Mitmiérthogyan?

Térkép

Friss topikok

007-es bevetés India Velencéjében

Hob Gadling 2009.03.25. 02:05

Ki gondolná, hogy a sivatagos vidékeiről ismert Rajastanban egy olyan várost találunk, ami a tavak köré épült, cikornyás palotákkal szegélyezett zegzugos utcácskáiról, apró szigeteken álló szállodáiról és csatornák fölött átívelő hídjairól nevezetes? Udaipur pedig ilyen hely. A nem is annyira túlzó marketing szöveg szerint ez "India legromantikusabb városa". Hangulatát tekintve arisztokratikus, érződik, hogy az indiai elit tagjai közül sokaknak van itt puccos nyaralója. James Bond is járt itt '83-ban, az Octopussy c. film kapcsán, miről a bizonyítékot minden este rituális rendszerességgel levetítik a legtöbb hotelben. Hogy Nektek se legyen jobb, mint nekem, itt van az előzetese:  

 Azt hiszem, mindenkori utazásaim legjobb ár-érték arányú szállásában laktam a Kumbha Palace szálló tetőteraszán, egy kicsi, de napfényes kamrában. A szomszédban lévő mogul erőd a impozáns darab, sajnos én pont akkor látogattam, amikor tömve volt indiai turistákkal, ezért csak araszolva lehetett haladni. Az esti hang és fényjáték minden este jól látható és hallható volt a  szobámból.

Összeismerkedtem egy furcsa utazópárossal: Chawn a malajziai videótékékás lottómilliomos (szerintem :), akit Goán elegánsan megszabadítottak minden értékétől, és Masa a japán bélpoklos, aki nem beszél angolul, de vigyorogva zabál fel mindent, ami az útjába kerül. Velük úton-útfélen összefutottam a legváratlanabb pillanatokban szerte Indiában. 

A szállásomhoz közel lévő Jagdish templom útba esett a belváros felé, de azon kívül, hogy egy díszesen faragott kis hindu templom, annyira nem hozott lázba. A Bagore Ki Haveli palota, ami a korabeli berendezésével a mogul időket eleveníti meg, már sokkal érdekesebb volt. Az alagsori miniatűra kiállításra betévedve arcul csapott a felismerés, hogy egy magyar festőnő - Hummel Rozália - műveit látom lógni a falakon, magyar nyelvű leírásokkal. Főleg a Ramayanához, az indiaiak egyik legfontosabb mítoszához kötődő képei voltak kiállítva. Este radzsasztáni táncelőadások vannak itt, amit remek szórakozás volt megnézni. Volt tüzes köcsöggel a fejen táncolás, testre kötözött  cintányérokat villámgyorsan ütögetés, tíz (!) köcsöggel a fejen földre lefekvés és felállás, marionett előadás meg még egy csomó képtelen tánc. 

 A párás, fülledt levegő nagyon kedvez a burjánzó növényzetnek, így páratlanul gazdag a város flórája. Az egyik napon ellátogattam a Fateh Sagar tóhoz, ahol olyan sziget-park van, amit csak csónakkal lehet megközelíteni. Tele van pálmákkal, pagodákkal meg mókusokkal, nagyon békés hely. Találtam egy másik parkot is, ez a csábító "Szüzek Kertje" nevet kapta (Sahelyon Ki Bari), és még a shirázi perzsa kerteket is kenterbe verte szépségben.
 
Az itt eltöltött három nap alatt arra jutottam, hogy vagy Udaipurban találták fel a naplementét, vagy legalábbis itt fejlesztették tökélyre. Ha egy hétig lettem volna a városban, akkor sem tudom kimeríteni a naplemente nézős lehetőségeket. Egyik napon hegyi kilátóra mentem felvonóval, máskor sétahajóztam, megint máskor pedig a folyóparton sétálgattam. A látvánnyal nem nagyon lehet betelni. A sötét tótükör fölött arany és ezüst színnel megvilágított sziget-kastélyok, az erőd széles épülete és számos kisebb palota tündérmesébe illő hangulatot teremtett. 

 

 

Ha Indiából ki kéne választanom egy várost, ahová szívesen mennék vissza, az majdnem biztos,hogy Udaipur lenne. 

2008.11.01-03

 

Címkék: india tánc kilátó templom park naplemente kert erőd rajastan udaipur mogul csónakázás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vrsp.blog.hu/api/trackback/id/tr961023901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása